Tak naprawdę istnieje jedna podstawowa sprawa, przynajmniej zgodnie z Ustawą z dnia 24.06.1994 r. o własności lokali, w której członek wspólnoty powinien otrzymać pisemne powiadomienie właściciela lokalu. Chodzi tu o uchwałę podjętą z udziałem głosów zbieranych indywidualnie (art. 23 ust. 3 UoWL). W tym przypadku treść takiej uchwały powinna zostać przedstawiona każdemu właścicielowi w formie pisemnej. Ustawodawca poprzez wprowadzenie takiego zapisu gwarantuje, że każdy bez wyjątku będzie miał możliwość zapoznania się z uchwałą, która głosowana będzie indywidualnie.
W przypadku uchwał podejmowanych na zebraniu ogółu właścicieli ich treść jest przytaczana każdorazowo przed przeprowadzaniem głosowania. Tym bardziej wskazuje to na słuszność tego rodzaju rozwiązania w przypadku uchwał głosowanych przez indywidualne zbieranie głosów.
Pisemne powiadomienie właściciela lokalu o wymiarze opłat
Natomiast w WłLoU nie występuje przepis, który narzucałby na zarząd bądź zarządcę wspólnoty obowiązek pisemnego informowania właścicieli lokali o wymiarze opłat. Mimo braku takiego zapisu w ustawie jest to z całą pewnością prawidłowe i dosyć często stosowane przez zarządców wspólnot rozwiązanie w ramach czynności zwykłego zarządu (szczególnie w przypadku zmiany wysokości tych opłat).